Fuvarozás, nemzetközi fuvarozás
Nemzetközi fuvarszervezést végezünk elsősorban Magyarország és az Európai Unió tagállamai között közúton. Általában 2-4 napos fuvarozási határidőkkel dolgozunk, még távolabbi fuvarviszonylatok esetén is.
Alvállalkozóink csak kamarai tagsággal, érvényes árufuvarozói (CMR) felelősségbiztosítással, minimum EURO 4-es járművekkel rendelkező, követhető fuvarozók (GPS, WebEye) .
Nemzetközi fuvarozás 3.5t össztömeg alatti kishaszon járművekkel:
Népszerűek a 3.5t össztömeg alatti, nem útdíj köteles furgonok. Gyorsaságuk a legfőbb előnyük. Kialakítástól függően 5-10 EUR paletta és 1200-1300 kg árumennyiség továbbítására alkalmasak, a ponyvás felépítményűek a nagyobbak.
Sebességük a személyautókéval vetekszik. A közúti árufuvarozást érintő szigorú pihenő és munkaidő előírások a furgonos fuvarozókra egyelőre nem vonatkoznak, a gyors árutovábbításban nincs ellenfelük.
Hátrányuk a kisebb kapacitásból eredő, arányaiban magas üzemköltség, ezért a kevésbé árérzékeny, de sürgős küldeményekhez használjuk.
Nemzetközi fuvarozás 7.5 – 18 tonnás össztömegű tehergépkocsikkal:
A szóló tehergépkocsik előnye, hogy kevesebb behajtási, közlekedési korlátozás vonatkozik rájuk. 7.5 tonna megengedett össztömegű teherautók például az általános hétvégi és ünnepnapi korlátozásoktól is mentesek.
Budapest legtöbb zónájába általában külön engedély nélkül behajthatnak, akárcsak Európa nagyobb városaiba. Emelőhátfallal is könnyebb őket felszerelni, segítve ezzel a rakodást, ahol az nem gépesített.
Nemzetközi fuvarozás esetén egyelőre még nincs belőlük elég, viszont belföldi fuvarozás során, a hagyományos mellett emelőhátfalas vagy önrakodós kivitelű haszonjárművek állnak rendelkezésünkre.
Maximális terhelhetőségük a 7.5t megengedett össztömegű tehergépkocsiknak általában 3500 kg, a 12-18t megengedett össztömegűeknek 4500-6100 kg. Kapacitásuk 18 db EUR paletta.
Nemzetközi fuvarozás nyerges, pótkocsis kamionokkal:
A nyerges, pótkocsis szerelvények, vagyis a kamionok előnye a fajlagosan olcsóbb fuvarozás és az ebből nyerhető kedvező fuvardíjak. Felépítményük változatos, a legelterjedtebb a függöny vagy rolóponyvás (tautliner) félpótkocsi.
Mozgópadlós vagy dupla rakodószintes kialakításúak is elterjedtek, a nagy kapacitású, ún. mega félpótkocsik legalább 100m3-esek. A vontatók többsége EURO 5-ös illetve EURO 6-os környezetvédelmi normáknak megfelelő, alacsony zajkibocsátású, üzemanyag takarékos haszonjármű. A nemzetközi fuvarozásban résztvevő hazai járműpark műszaki színvonala az európai uniós fuvarmezőnyben is a magasabb szintet képviseli. A hagyományos nyerges szerelvények rakterébe 34 EUR paletta rakodható. Terhelhetőségük műszaki kialakítástól függően 18 – 25 tonna.
A fuvarozás és a fuvarozók az élet számtalan területét befolyásolják, elsősorban a gazdaság vérkeringésének fenntartásával. Bátran állítjuk, hogy a gazdasági folyamatok és kilátások lázmérői is. A tényszerűségeken, gazdasági mutatókon és számokon túlmenően azonban a legfontosabb az emberi oldal: pontosság és megbízhatóság, a balesetmentes és gondos munkavégzés, a gördülékeny árufuvarozás.