kamionstop

Mobilitási csomag

Szeptember 19-én került sor az Európai Parlament Közlekedési Bizottságának rendkívüli ülésére. A képviselők többsége (49 főből 30-an) megszavazta, hogy folytatják az EP által már jóváhagyott, a kelet-közép-európai árufuvarozókra nézve hátrányos mobilitási csomag rendelkezéseinek további alkalmazását. A jelenlegi mobilitási csomag lehetővé teszi a közúti nemzetközi fuvarozás uniós szabályozásának szigorítását, amely negatív értelemben kihathat az EU egész…

Nagy teljesítményű kemence importját és belvárosi kiszállítását szerveztük

Nagy teljesítményű kemence importját és belvárosi kiszállítását szerveztük

A nyári melegben, a közel 2 tonnás szállítmányt, keskeny belvárosi utcában kellett szűk helyre bemozgatnunk, majd milliméter pontosan az állványzatára illesztenünk. A kemence burkolata sérülékeny, szinte semmi nem érhet hozzá, így izgalmas volt a feladat, amit sikerrel oldottunk meg. Rakodóink kiváló munkát végeztek.

Mobilitási csomag

Mobilitási csomag

Elfogadta a nemzetközi közúti fuvarozás szabályozásáról szóló tárgyalási mandátumát az Európai Parlament, így megkezdődhetnek az intézményközi egyeztetések a közösségi kiküldetési irányelvhez kapcsolódó kérdésben. A végső döntés az ősszel összeülő új parlament idején születhet meg. A szűk többséggel megszavazott mobilitási csomag legfontosabb vitás pontja, hogy a nemzetközi fuvarozásra is vonatkozzanak-e a kiküldetésben lévő munkavállalókra érvényes előírások. Az…

Fuvardíjak, sofőrhiány

Fuvardíjak, sofőrhiány

35-50 százalék közé tehető a nemzetközi közúti fuvardíjak emelkedése 2016. év második felétől. A megnövekedett dízelolaj árak és a tartósan magas euro/forint árfolyam sem segíti a nemzetközi fuvarozást és szállítmányozást. A fuvardíjak emelkedését azonban főként a sofőrhiány, illetve a nemzetközi fuvarozók csökkenő száma okozza. 2018-ban 900 fuvarozó vállalkozással dolgozik kevesebb, mint két évvel ezelőtt. Uniós…

Élesítették a Nemzeti Tengelysúlymérő-rendszert (TSM). Autópályákon és a főutakon, automatikusan mérnek

Élesítették a Nemzeti Tengelysúlymérő-rendszert (TSM). Autópályákon és a főutakon, automatikusan mérnek

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium szerint, a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) rendszer feladata a szabályok betartatása, a tisztességtelen versenyelőny megszüntetése, a forgalombiztonság növelése és közútjaink megóvása. A 89 mérőponttal rendelkező rendszer elsősorban a túlsúlyos teherautókkal és kamionokkal közlekedő fuvarozókat szűri ki. Objektív felelősség alapján, az automata mérés eredménye szerint, a bírságolás is automatikus. Jelenleg még tart…