Nemzetközi szállítmányozás közúton

Szállítmányozó irodánk fő tevékenysége a közúti gyűjtőfuvar, részrakomány és teljes kocsirakomány szervezés, biztosításkötés, megbízóink érdekképviselete.

Cégünk vezérlőelvei a megbízhatóság, a lojalitás, a pontosság, a stabilitás, a folyamatosság és az alkalmazkodás. A Stampede Hungária Kft klasszikus értékrendű szállítmányozó, fuvarszervező.

Mi is pontosan a szállítmányozás?

Szállítmányozás összetett tevékenység, mert a szállítmányozás felöleli a fuvarozást kísérő melléktevékenységek és járulékos szolgáltatások együttes megszervezését is. A szállítmányozó, ha úgy tetszik speditőr, egy kézbe vesz mindent, megbízója javára, saját nevében köti meg az áru továbbítás vonatkozó szerződéseit. A szállítmányozás fő eleme a szervezés (eljárásfelelős), a küldemény gazdaságos célba juttatása. A szállítmányozó mindenből egy kicsi: logisztikus, fuvarozó, bizományos és képviselő. A magyar jog a fuvarozást és a szállítmányozást külön-külön nevesíti, ezzel is különbséget téve a két tevékenység között, noha van átjárás. A szállítmányozást a 2014-ben hatályba lépett új Polgári Törvénykönyv XLII. Fejezete szabályozza. →Lásd adattár.

Szállítmányozóként ügyfeleink érdekében mindig a térben és időben legmegfelelőbb és legészszerűbb lehetőséget választjuk a szállítmány elfuvarozására.

Nemzetközi szállítmányozás közúton

Nyugat-Európa – Magyarország viszonylatában szervezünk teljes kocsirakományú, darabárus, részrakományos valamint gyűjtőfuvarokat. A gyűjtőszállítmányok főbb irányai: Franciaország, Benelux államok, Német-, Olasz-, Lengyelország – Magyarország viszonylatok. Menetidő átlag 2-3 munkanap. A fuvareszköz kiállítása előtt a külföldi feladóval felvesszük a kapcsolatot, akivel adatot egyeztetünk.

Ha megbízónk maga kívánja ezt ellátni, akkor az alábbiakat kérjük:

– Fuvarozás megkezdése előtt pontosan kérjük megadni az áru megnevezését, vámtarifaszámát.

– Ismernünk kell a küldemény tulajdonságait, csomagolását, kiszerelését. A leggyakoribb kiszerelés a raklapos. Több típusa létezik, Európában az ún. EPAL vagy EUR palettát (80x120cm, az erősebbek teherbírása 1200kg) használjuk, Angliában az EUR mellett az ún. angol paletta (100x120cm) is gyakori. Tisztázni kell, hogy az áru pontosan lefedi-e a raklapot vagy lelóg róla, ekkor ugyanis a következő paletta már lehet, hogy nem fér mellé.

– Pontosan kérjük megadni az áru bruttó súlyát, méretét. A „körülbelüli” mennyiség esetén mindig fennáll az alá- vagy túlbecslés lehetősége. Alábecslés esetén helyben, felrakodáskor derül ki az árutöbblet, amely vagy felfér a teherautóra, vagy nem. Ha igen, a fuvarozó a plusz díj mértékét a saját belátása szerint veti ki… Túlbecsléskor pedig a raktérben fenntartott helyet nem tölti a kevesebb árumennyiség, és legtöbbször ki kell fizetni az eredetileg lefoglalt rakteret.

– Fontos tisztázni a feladó nyitva tartását, a raktár helyét, a rakodás módját. Munkaszüneti napok, helyi ünnepek országonként, sőt tartományonként is eltérőek, egyes vállalatok egyénileg is tarthatnak munkaszüneti napot (Bank Holiday). Nyugat-Európa legtöbb országában a péntek „rövid nap”, előfordul ekkor a 3-4 órás nyitva tartás. A feladó székhelye és raktára nem biztos, hogy egy helyen van, olyan esettel is találkoztunk, ahol a kettő külön-külön országban volt.

Az áru indításáról, pillanatnyi helyzetéről és a várható érkezés időpontjáról értesítést adunk.